Entrevistes +40 Jordi Ruiz

Jordi Ruiz, gerent de Set Modular Systems: “Les persones de més de 40 anys aporten sentit de responsabilitat i donen seguretat a l’empresa”

Jordi Ruiz és gerent de Set Modular Systems, una empresa innovadora de construcció industrialitzada amb seu a Piera. Fabriquen banys industrialitzats en mòduls que arriben a obra ja acabats i a punt per ser instal·lats. Només hi ha dues empreses a Catalunya que fan aquest tipus de construcció, segons explica Ruiz.
A Set Modular Systems més del 50% dels treballadors tenen més de 40 anys. I força d’ells no provenen del sector, però valoren la tranquil·litat de saber què cal fer cada dia, la proximitat a casa seva, els horaris, els descansos. Això fa que estiguin contents, compromesos i que vegin una projecció de futur.
Per Ruiz, a banda de l’experiència que aporten, les persones de més de 40 anys “són persones flexibles i alhora responsables”, cosa que les fa “eficients” i generen “confiança a l’empresa”, a més de ser “exemple per als més joves”.

Quina mena de perfils busqueu a l’hora de contractar treballadors per a la vostra empresa?
Quan busquem personal necessitem dos tipus de perfils. Un perfil més tècnic, com ara arquitectes o enginyers; i un altre perfil tipus operaris de fàbrica o taller, tant homes com dones en ambdós casos.

Més enllà dels coneixements, quines habilitats i capacitats busqueu en els candidats a treballar a la vostra empresa?
Les persones que treballen amb nosaltres i que busquem han de ser adaptables, ja que en el nostre sector tot avança molt ràpid i cada projecte és diferent. Per tant, cal pensar que cada dia s’han de poder adaptar a un possible canvi. Busquem persones molt flexibles i amb sentit de la responsabilitat perquè són feines que s’han de fer amb cura i amb bona predisposició.

A la vostra plantilla hi ha persones de més de 40 anys?
Sí, nosaltres tenim operaris de més de 40 anys. De fet, també tenim gent jove, però més del 50% de la plantilla estan per sobre dels 40.

I què creus que poden aportar aquests perfils més madurs a la vostra empresa?
Les persones de més de 40 anys aporten seguretat a l’empresa, perquè són exemple per als més joves. Parlem, normalment, de responsables d’equips perquè tenen experiència, se’ls pot demanar que facin coses diferents i que facin propostes a l’hora d’intervenir en els moments de canvi. Jo compto molt amb ells per l’experiència dels anys, ja que segur que s’han trobat abans amb una situació semblant i ajuden molt en el desenvolupament de nous models, per exemple.

A banda de l’experiència que dona haver-se trobat amb situacions molt diverses, quins valors més creus que aquestes persones de més de 40 anys poden oferir?
Per mi són persones flexibles i alhora responsables. El seu sentit de la responsabilitat —ja no només a l’empresa, sinó també segurament fora d’aquesta— és alt. Això les fa persones eficients i a mi em generen seguretat i confiança. Són un referent per a la resta de l’equip i sé que, si jo no soc a fàbrica, puc estar tranquil.

Creus que tenen un compromís més gran amb la feina?
Sí, sens dubte que el tenen. A més, personalment a la meva empresa, veig que estan contents. I quan jo veig algú està content amb la feina, jo estic tranquil, perquè això fa que la feina surti ben feta i, que és el que tots volem.

Creus que les persones de més de 40 anys tenen més dificultats per trobar feina?
Al final, tot depèn de la persona. La predisposició als canvis, a l’aprenentatge, a no quedar-se estancada… Si té aquesta consciència de flexibilitat, de poder fer una feina que potser no ha fet mai però no té por de provar, segur que pot trobar alguna cosa. Si la persona s’estanca ho tindrà més difícil.

Què recomanaries que destaqués a una persona d’aquesta edat que busca feina i a qui haguessis d’entrevistar?
Recomanaria, sobretot, la sinceritat. Que vagi tranquil·la a l’entrevista, ja que tots sabem que en 10 o 15 minuts és difícil copsar-ho tot. Que si no sap alguna cosa, però és una persona flexible i té ganes d’aprendre, pot encaixar perfectament.

Com a persona de 52 anys, què creus que s’ha de transmetre en una entrevista?
Penso que s’ha de transmetre que pots afegir-te a un projecte, que pots unir-te a aquesta empresa on vas i que pots aportar un valor, que pots donar més d’allò que qui t’entrevista espera. Cal ser transparent i generar confiança. Perquè avui ets en un lloc, però amb confiança en un mateix i guanyant la confiança de l’empresa, al cap d’uns anys pots haver-te promocionat. Cal creure-s’ho, confiar en un mateix i preparar-se.