Segona trobada amb el Ministeri

908

Dilluns 30 de maig va tenir lloc la segona trobada, aquest cop amb tècnics i polítics, entre representants del Ministeri de Transports de l’Estat Espanyol i els ajuntaments del Bruc, Collbató i els Hostalets de Pierola amb l’objectiu d’explorar vies de consens al tram central de l’ampliació de l’A2.

Després de la reunió que va tenir lloc a principis de maig per tractar el traçat de l’avantprojecte de l’A2, aquest dilluns va tenir lloc una segona trobada amb la incorporació de tècnics i de la qual se’n van extreure les següents conclusions:

  • Es reconeix per part del Ministeri que el projecte és millorable en molts aspectes i que alguns punts de les alternatives plantejades a l’avantprojecte necessiten un estudi més acurat per part seva.
  • El tercer túnel es comença a qüestionar. S’estudiaran les opcions d’ampliar els túnels ja existents. Per contra, es complica el temps de convivència del trànsit actual amb les obres d’ampliació ja que el tub d’un túnel és complex i caldrà fer un pas alternatiu pel coll del Bruc o bé desviant el trànsit pesat per altres vies alternatives.
  • Variant dels tres viaductes del Bruc. És el punt on s’aprecien més dificultats tècniques per ajustar-se al reglament de Carreteres. Hi ha uns radis de traçat existents a la zona de l’Hotel del Bruc fora de normativa que cal corregir. S’estudiarà alguna alternativa de menor impacte i major consens.
  • Variant de Collbató. Punt de l’avantprojecte on des del Ministeris es mostren més propers amb el territori. Entenen i, fins i tot, comparteixen l’enorme impacte i sense sentit de la proposta. Adopten una postura tendint al rebuig de la variant i s’inclinen per estudiar a fons alguna alternativa que contempli el traçat actual. No descarten l’opció de soterrament o semi-soterrament en el traçat proper al nucli urbà de Collbató.
  • Necessitat del tercer carril: S’efectuaran nous estudis de mobilitat actualitzats amb dades de la incidència de la liberalització dels peatges de l’AP-2 i AP-7. D’aquest estudi es podrien derivar canvis en la proposta. També s’ha de valorar el desdoblament parcial de la C-15 d’Igualada a Vilafranca del Penedès.
  • Tramitació administrativa. Comenten que la via per deixar sense efecte l’avantprojecte tal com està actualment redactat passaria per l’acceptació parcial o total de les al·legacions del territori per incorporar-les. Aleshores llençarien un nou avantprojecte incorporant el que s’ha descrit anteriorment.

Per tal de seguir avançant amb el màxim consens del territori i els ajuntaments afectats, es faran noves reunions de treball una vegada presentats i analitzats els informes i al·legacions dels ajuntaments, particulars, veïns i entitats.

Comparteix