Què és el TESEO i ‘La Meva Salut’?

163

Un acord entre el CAP de Piera i l’àrea de Salut dels Hostalets de Pierola programa traslladar informació útil, de forma periòdica, per facilitar i conèixer millor com funciona el servei sanitari al nostre entorn. En aquesta ocasió us expliquem dues eines bàsiques de gran utilitat per accedir al sistema i fer gestions com són el TESEO i l’aplicació ‘La Meva Salut’.

Des de fa uns anys, el TESEO s’ha convertit en una eina per facilitar algunes gestions administratives als usuaris.

Al Centre d’Atenció Primària de Piera, com a molts altres punts sanitaris de Catalunya, el TESEO és una màquina que hi ha a recepció, que serveix per fer algunes gestions curtes i estalviar, així, temps d’espera i cues. Cal tenir la Targeta Sanitària Individual (TSI) per a la seva utilització o, si més no, saber el codi d’identificació. La màquina disposa d’un lector de codi de barres amb el qual identificarem l’usuari.

Consta d’una pantalla tàctil amb la qual el pacient pot interactuar i el seu funcionament és molt intuïtiu. A la pantalla principal veurem les opcions que tenim disponibles, com per exemple: imprimir el pla de medicació, imprimir el justificant de visita o imprimir les pròximes visites. També es pot imprimir el certificat verd Covid-19 i informar de l’arribada al CAP quan tenim visita presencial.

El 2018 es va començar a potenciar l’ús per part dels administratius, principalment per imprimir el pla de medicació, donat que era la funció més fàcil d’utilitzar i ajudava a guanyar confiança amb la màquina per utilitzar la resta de funcions. En aquests dos últims anys s’ha millorat el funcionament de la recepta electrònica (ara està a la targeta sanitària, i funciona directament a la farmàcia) per la qual cosa s’estalvien desplaçaments innecessaris i paper.

En el sentit de millorar els canals de comunicació i estalviar desplaçaments, disposem de l’aplicació ‘La Meva Salut‘ per a mòbils i tauletes que ha revolucionat el món de la telemedicina. És una porta d’accés a l’àmbit sanitari més àmplia i ràpida. La pandèmia i conseqüent confinament ha fet incrementar l’ús d’aquesta eina i, actualment, ja la fa servir la gran majoria de població.

Amb ‘La Meva Salut‘ podem accedir als informes i resultats de proves, fer consulta directament a l’equip sanitari assignat, tant de medicina com d’infermeria, demanar hora de visita, rebre i tramitar baixes laborals, renovar el pla de medicació, visualitzar les dosis de  vacunes que hem rebut, etc.

No es tracta de substituir les visites presencials, però sí que facilita tant a l’usuari com a l’equip sanitari i administratiu algunes de les gestions per les que no es requereix que el pacient es desplaci fins al centre.

Comparteix