4.000 incidències ateses

16

Des de la seva posada en marxa el febrer de 2020, l’aplicació municipal dels Hostalets de Pierola, que inclou la notificació d’incidències, s’ha consolidat com una eina útil i propera per a la ciutadania. Amb l’entrada d’aquest mes de juny ja s’han gestionat 4.000 incidències amb una resposta ràpida i eficient per part dels serveis municipals. L’Ajuntament destaca la bona acollida i agraeix la participació activa del veïnat.

Amb més de quatre mil incidències resoltes en cinc anys, l’Ajuntament dels Hostalets de Pierola fa una valoració molt positiva de l’eina digital, inclosa a l’App municipal, que permet comunicar fàcilment incidències relacionades amb l’espai públic, com desperfectes, neteja o enllumenat. De fet, les principals temàtiques registrades estan relacionades amb la via pública, consultes administratives i del porta a porta, seguretat i convivència.

Des de la seva activació el 2020, l’aplicació ha contribuït a millorar la gestió dels serveis municipals, optimitzant els temps de resposta i facilitant la coordinació entre departaments. L’eina ha esdevingut una via directa i accessible entre la ciutadania i l’administració local. Actualment està establerta una rutina setmanal que permet fer seguiment i donar resposta a totes les notificacions rebudes a través d’una reunió de coordinació entre diferents àrees de l’Ajuntament.

L’app segueix plenament operativa i es pot descarregar gratuïtament. Qualsevol persona pot notificar-hi una incidència amb només uns clics, adjuntant imatges i geolocalització. El consistori vol agrair la participació de tots els veïns i veïnes que l’utilitzen com un dels canals directes i anima a tothom a fer-ne ús per seguir millorant el dia a dia del municipi.

Dades estadístiques:

  • S’han registrat 504 usuaris diferents que han notificat incidències a través de l’app des del febrer de 2020 fins al juny de 2025.
    Nombre total d’incidències registrades: 4.016
    Percentatge d’incidències tancades: 100%
    Temps mitjà de resolució: 39,1 hores
  • La incidència 4.000 va ser registrada el 29 de maig de 2025 i correspon a una consulta sobre el funcionament d’un hidrant dels Bombers que estava fora de servei a Can Fosalba i que va quedar resolta al cap d’unes hores.
  • Des del juliol de 2022 no s’han registrat incidències de l’abocador/Ecoparc ja que es gestionen a través de l’app específica (Nasapp).
  • En l’actual mandat 2023-2027, les principals notificacions han tingut a veure amb:
    Via pública: 48,01% Seguretat i convivència: 19,57% Porta a porta: 17,75% Altres: 12,32%.
  • Les incidències de via pública i convivència representen més del 67% del total recent.
  • Actualment la mitjana és de 20 a 40 incidències mensuals.
Comparteix