Des de la seva posada en marxa el febrer de 2020, l’aplicació municipal dels Hostalets de Pierola, que inclou la notificació d’incidències, s’ha consolidat com una eina útil i propera per a la ciutadania. Amb l’entrada d’aquest mes de juny ja s’han gestionat 4.000 incidències amb una resposta ràpida i eficient per part dels serveis municipals. L’Ajuntament destaca la bona acollida i agraeix la participació activa del veïnat.
Amb més de quatre mil incidències resoltes en cinc anys, l’Ajuntament dels Hostalets de Pierola fa una valoració molt positiva de l’eina digital, inclosa a l’App municipal, que permet comunicar fàcilment incidències relacionades amb l’espai públic, com desperfectes, neteja o enllumenat. De fet, les principals temàtiques registrades estan relacionades amb la via pública, consultes administratives i del porta a porta, seguretat i convivència.
Des de la seva activació el 2020, l’aplicació ha contribuït a millorar la gestió dels serveis municipals, optimitzant els temps de resposta i facilitant la coordinació entre departaments. L’eina ha esdevingut una via directa i accessible entre la ciutadania i l’administració local. Actualment està establerta una rutina setmanal que permet fer seguiment i donar resposta a totes les notificacions rebudes a través d’una reunió de coordinació entre diferents àrees de l’Ajuntament.
L’app segueix plenament operativa i es pot descarregar gratuïtament. Qualsevol persona pot notificar-hi una incidència amb només uns clics, adjuntant imatges i geolocalització. El consistori vol agrair la participació de tots els veïns i veïnes que l’utilitzen com un dels canals directes i anima a tothom a fer-ne ús per seguir millorant el dia a dia del municipi.
Dades estadístiques:
- S’han registrat 504 usuaris diferents que han notificat incidències a través de l’app des del febrer de 2020 fins al juny de 2025.
Nombre total d’incidències registrades: 4.016
Percentatge d’incidències tancades: 100%
Temps mitjà de resolució: 39,1 hores - La incidència 4.000 va ser registrada el 29 de maig de 2025 i correspon a una consulta sobre el funcionament d’un hidrant dels Bombers que estava fora de servei a Can Fosalba i que va quedar resolta al cap d’unes hores.
- Des del juliol de 2022 no s’han registrat incidències de l’abocador/Ecoparc ja que es gestionen a través de l’app específica (Nasapp).
- En l’actual mandat 2023-2027, les principals notificacions han tingut a veure amb:
Via pública: 48,01% Seguretat i convivència: 19,57% Porta a porta: 17,75% Altres: 12,32%. - Les incidències de via pública i convivència representen més del 67% del total recent.
- Actualment la mitjana és de 20 a 40 incidències mensuals.