Els beneficis de la marxa nòrdica

58

Coincidint amb la tram final del cicle en el qual els Hostalets de Pierola hi participa des de fa anys, el CAP de Piera es fa ressò dels beneficis saludables que té la pràctica de caminar en la modalitat de marxa nòrdica i la importància de treballar, també, la part superior del cos i la millora en la coordinació, la seguretat i el contacte amb la natura.

La Marxa Nòrdica consisteix en caminar de manera natural amb l’ajuda i l’impuls de dos
bastons, de manera que s’activen i treballen les cames i la part superior del cos. Això
facilita la distribució de la força utilitzada i afegeix estabilitat a la pràctica de l’activitat. Els inicis d’aquesta modalitat es remunten a la marxa nòrdica de persones dels països nòrdics perquè s’ajudaven dels pals per caminar per sobre la neu.

És important tenir present que qualsevol persona pot practicar la marxa nòrdica: és
beneficiós per corregir la postura i moure el 90% del cos. A més, durant les activitats organitzades de marxa nòrdica es fan sessions de preparació i, posteriorment, els estiraments.

Els beneficis més importants són:

  • Augmenta el nivell de benestar
  • Millora la coordinació de braços i cames
  • Millora el sistema cardiovascular, activa la circulació
  • Millora l’eficiència respiratòria
  • Estimula el sistema immunitari per a que treballi millor
  • Disminueix greix corporal i augmenta la massa muscular
  • Té elevat consum energètic 400kcal/h
  • Ajuda a prevenir la osteoporosi i la millora quan ja ha aparegut
  • Disminueix l’impacte als genolls quan caminem
  • Enforteix l’esquena

Us animen a practicar-la!

Equip del Programa d’Activitat Física Esport i Salut (PAFES) del CAP Piera

Comparteix