L’Ajuntament posa a l’abast dels veïns assessorament personalitzat per atendre la revisió del cadastre que s’aplicarà a partir de l’any vinent. Les consultes i posteriors al·legacions es poden fer aquestes setmanes en horari d’atenció al públic de les oficines i dissabtes a la plaça Cal Figueres i a l’Oficina d’atenció de Can Fosalba.
Tal com es va explicar i aprovar en el punt 4 del Ple ordinari del 31 de juliol, a partir del 2024 es revisarà el cadastre dels diferents immobles del municipi per actualitzar una referència que no es tocava des de feia més de tres dècades. Això afectarà el nou import de l’IBI que variarà segons la zona i el tipus d’habitatge, provocant fent que en alguns casos sigui menor, en altres es mantingui i, per altra banda, hi hagi casos que l’impost es veurà augmentat.
A partir de l’any vinent, en els casos que hi hagi una reducció de l’import s’aplicarà directament, mentre que els que vegin augmentada la quota se’ls anirà incrementant el diferencial de forma gradual en 10 anys, amb un 10% anual. És a dir, que un veí que vegi disminuït l’IBI en 50€ se li aplicarà des del primer any, mentre que algú que el nou import sigui de 80€ més, l’any que ve només tindrà un increment de 8€.
El tràmit per a la revisió del cadastre es va aprovar el ple del 23 de novembre del 2022 per unanimitat dels regidors presents. Per part de la Gerència Regional del Cadastre es va dur a terme el procediment de valoració col·lectiva de caràcter general, i actualment s’està notificant el nou valor cadastral dels immobles i les dades relatives a l’Impost sobre Béns Immobles corresponents a l’exercici 2024.
En aquest sentit, l’Ajuntament dels Hostalets de Pierola amb l’objectiu de resoldre qualsevol dubte i potenciar l’atenció a la ciutadania ha habilitat un punt d’informació que atén en els següents horaris:
Oficines de la plaça Cal Figueres, 1 (recepció de l’ Ajuntament)
De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00
Dijous de 16.00 a 19.00
Dissabtes (7 i 28 d’octubre / 11 i 25 de novembre) de 10.00 a 12.00.
Oficina d’atenció al ciutadà de la Urbanització Can Fosalba
Dimecres de 9.00 a 13.00
Dissabtes (21 d’octubre / 4, 18 de novembre / 2 de desembre) de 10.00 a 12.00.
Per tal de garantir l’atenció en una hora en concret i evitar esperes, també es pot demanar cita prèvia trucant a recepció al 93 771 21 12 o per correu electrònic a recepcio@hostalets.cat.
Aquest servei especial d’atenció cadastral estarà disponible fins al 31 de desembre, per tal que qui ho necessiti pugui demanar informació i presentar recursos i al·legacions, però cal tenir en compte que el termini per presentar-ho és d’un mes a partir de l’endemà de rebre la notificació electrònica.
Documentació relacionada:
Seu electrònica del cadastre
Passos accés web cadastre
Exemple explicatiu
Notícia 7 d’octubre 2021
Notícia 4 d’agost 2023